Wydarzenia

Nastolatek przypadkowo znalazł skarb na Mazurach

Przedmioty, które pod ziemią ukryto w 1945 roku, przypadkowo odnalazł 14-latek z Iławy. Wśród blisko stu był testament Hansa Joachima von Finckensteina, arystokraty z jednego z największych rodów pruskich.

Zaskakującego znaleziska dokonano dokładnie rok temu w majówkę, niespełna 700 metrów od dawnego dworu pruskiego położonego w Gubławkach (gmina Zalewo). Same okoliczności odkrycia, które zdecydowano ujawnić się 12 miesięcy później, są wyjątkowe.

Od szałasu do skarbu rodu von Finckenstein

– Budowałem sobie w lesie szałas, ponieważ interesowałem się survivalem i chciałem sprawdzić, czy jestem w stanie wytrzymać samemu noc w takich warunkach – wspomina 14-letni Patryk Lessman z Iławy, którego rodzina niedaleko ma domek letniskowy. – Kiedy po skonstruowaniu prowizorycznego schronienia zacząłem wokoło odgarniać kijem liście, natrafiłem na coś twardego. Początkowo myślałem, że to zwykły kamień. Dopiero po odgarnięciu ziemi rękoma zauważyłem, że to coś metalowego. A że wyobraźnię mam bardzo bujną, od razu zawołałem tatę.

Dodaj komentarz